יש לבחור את מיקום פס ההאטה לרוחב הכביש, לאחר התייעצות וקבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים
יש לבחור את אביזר החיבור המתאים בהתאם לסוג פס ההאטה והמשטח עליו הוא מותקן.
בחירת אביזר החיבור הנכון הינה גורם מהותי בהצמדת פס ההאטה לקרקע ומניעת היתלשותו ממקומו.
כמו כן קדיחה בקוטר הנכון חיונית גם היא לאחיזתו של אביזר החיבור במשטח. יש לעיין בטבלת אביזרי החיבור כדי לבצע את הבחירות הנכונות בהתאם.
יש לפרוס את חוליות פסי ההאטה לרוחב הכביש במיקום הרצוי כאשר הן צמודות זו לזו כולל הסופיות.
מומלץ להשאיר מרווח קל משפת המדרכה או משולי הכביש כדי לאפשר מעבר של לכלול, מים וכן מעבר לרוכבי אופניים.
מומלץ לשים לב לצבע עיני החתול של פס ההאטה שלרוב מגיעים ב 2 צבעים. כדי ליצור אחידות וניראות מירבית מומלץ להתקין את מחזירי האור לסירוגין אדום לבן אדום לבן.
לאחר הנחת פסי ההאטה במיקום הרצוי יש לבצע קידוחי סימון דרך חורי ההתקנה שבפס ההאטה בעזרת מקדח קטן.
חשוב להקפיד שלא תהיה תזוזה של פסי ההאטה ממקומם הרצוי במהלך קידוח קידוחי הסימון, שכן הדבר יקשה על התקנת החוליות בהמשך.
יש להזיז את פסי ההאטה ולקדוח חורים בקוטר ובעומק המתאים בהתאם לאביזר החיבור הנדרש. את הקידוח יש לבצע דרך חורי הסימון שבוצעו בשלב 2.
לנקות את המשטח משאריות הקידוח עד להשארת משטח נקי וחלק ולהשתדל שפסולת הקידוח לא תיפול לתוך החורים שנקדחו. החורים נסתמו? חזרו על תהליך הקידוח והניקוי כדי להבטיח את כניסתו של אביזר החיבור לחור בקלות.
במידה ואביזר החיבור הנבחר הוא F1 (בורג עם דיבל פלסטיק) בשלב זה יש לכניס את דיבל הפלסטיק לקידוח בעזרת פטיש.
יש למקם את פס ההאטה בשנית, כפי שנעשה בשלב 3, בדיוק מעל החורים שנקדחו במשטח כך שהחורים בחוליות פס ההאטה ימוקמו מעל החורים הנ”ל.
יש להכניס את אביזר החיבור לחורי ההתקנה דרך פס ההאטה לצורך מיקום סופי ביחס לחורים שנקדחו במשטח.
יש להדק את הברגים דרך פס ההאטה כך שהם ייצמדו בצורה מיטבית למשטח עליו הם מותקנים.
טיפים נוספים:
לא מומלץ להתקין פסי האטה בתוך סיבוב. תמיד עדיף להתקין לפי ואחרי הסיבוב וזאת כדי שכלי הרכב יגיע לסיבוב במהירות נמוכה.
באם פס ההאטה מותקן כדי לגרום לרכבים להאט את נסיעתם במקום “מסוכן” כגון יציאה של שביל לתוך כביש. מומלץ להתקין את פס ההאטה על גבי הכביש לפני ואחרי נקודת החיבור של השביל לכביש ולא ממש בנקודת החיבור שכן הפעולה הרצויה היא האטה של מהירות הנסיעה לפני הגעת כלי הרכב לנקודה המסוכנת.
התקנת פס האטה מפלסטיק בנקודה בה רכבים מתחילים לנסוע כגון פס עצירה או לפני מחסום, צריכה להתבצע בצורה כזאת שהפס לא יותקן ממש בנקודה בה פס ההאטה ממוקם ממש מתחת לגלגלי הרכב וזאת כדי לאפשר לרכב לתפוס תאוצה לפני העליה על פס ההאטה כדי למנוע “פרפור” גלגלים של הרכב על פס ההאטה, דבר אשר יגרום לשחיקה מואצת של פס ההאטה.
פסי האטה ניתן להתקין רק ע”ג משטחים יציבים כגון אספלט / בטון / אבן משתלבת. התקנה על משטחים כגון כורכר מהודק אינה מומלצת
לא מומלץ להתקין פסי האטה על גבי אספלט חדש או דק, זאת משום שמשטח אספלט חדש אינו יציב ואביזר החיבור יכול שלא להאחז בו כראוי. מומלץ לתת לאספלט להתיישן ולהתקשות לפני ביצוע התקנה.
לשאלות נוספות תמיד ניתן לפנות אלינו דרך דף צור קשר.