פס האטה לחניה? מה הקשר?
אחד הדברים במדינת ישראל אליו אנו פחות מורגלים, זה נהיגה בתנאים של כבישים רטובים.
אין מה לעשות בישראל הקיץ שולט וימי הגשם קצרים ומעטים.
כאשר מגיעים הגשמים הראשונים, המדיות השונות בין עם בתשדירי רדיו, פייסבוק וכ”ו הרשויות נוהגות להזהיר את הנהגים מפני סכנת החלקה.
מדוע? הסיבה העיקרית לכך, היא היכולת של כלי רכב לבלום, או ליתר דיוק במקרה של בלימת פתע של כלי רכב על כביש רטוב, מרחק הבלימה יהיה גדול משמעותית מאשר על כביש יבש.
בנוסף, לעיתים גם בלימה שאינה מבוקרת עלולה להביא את כלי הרכב להסתחרר ולאבד שליטה.
סוגי פסי האטה לחניה
פס האטה לחניה ורטיבות בחניונים
אז איך כל הדבר הזה מתקשר לנהיגה בחניונים?
הרי מרבית החניונים התת קרקעיים, מטבעם אינם “סובלים” מתנאי דרך רטובים בעקבות גשמים…
אז זהו, שלא כך הדבר. בכל חורף, תאונות רבות בעקבות החלקה של כלי רכב, מתרחשות גם בתוך בחניונים.
הסיבה העיקרית לכך מורכבת משתי מרכבים: גלישה של מי גשמים לתוך החניונים ובעיקר בקומות הראשונות של החניון וכן כלי רכב שנכנס לחניון וצמיגיו רטובים כי הוא נסע בכביש רטוב, מכניס עימו מים לתוך החניון והנה לכם כביש רטוב בתוך חניון.
בנוסף, כיום חניונים חדשים רבים מתפארים ברצפות “אפוקסי”.
למי שלא מכיר, אפוקסי זה הציפוי המרהיב הזה שמקנה לרצפת החניון מראה נקי ויוקרתי.
אז נכון שחניונים עם רצפת אפוקסי באמת נראים יותר טוב ולרוב גם יהיו נקיים יותר, אך הציפוי “המרהיב” הזה בשילוב עם מים הופך להיות כמו מגרש החלקה לרכבים, בעיקר בעת בלימות פתע.
השילוב בין מהירות נסיעה גבוהה, כביש רטוב ונהג שאינו מיומן במקרה בו יעלה הצורך לבלום את הרכב בפתאומיות הופכים את אזור החניון למסוכן ביותר.
מה עושים? פס האטה לחניה
החלקה של רכב בין עם מדובר בכביש או בחניון היא עניין פיזיקלי.
מהירות נסיעה גבוהה בשילוב עם מקדם חיכוך נמוך (כביש רטוב) יגדילו את מרחק הבלימה.
עם זה אי אפשר להתווכח!
מכאן ניתן להבין שהפתרון להקטנת התופעה הוא פשוט.
כל שיש לעשות הוא להוריד את מהירות הנסיעה.
בהתאמה, מהירות נסיעה נמוכה ובעיקר על כביש רטוב, תקטין את מרחק הבלימה.
אחד האמצעים היעלים ביותר להקטנת מהירות נסיעה היא התקנה של פס האטה לחניה התקנת פסי האטה לחניון תפחית משמעותית את מהירות נסיעת הרכבים ובכך תגביר את הבטיחות בחניון ותסייע במניעת תאונות.
התקנה של פס האטה לחניה מומלצת בעיקר במקומות המועדים לפורענות כגון: לפני צמתים בחניון, לפני סיבובים וכן בקטעים הישירים בין החניות בהם נהגים נוטים לפתח מהירות.
סרטוני הדגמה של פסי האטה
לסיכום
מהירות נסיעה נמוכה, היא בטוחה יותר, על זה אין וויכוח!
גם כשמדובר בחניון ונהוג לחשוב שנוהגים בו לאט.
התקנה של פס האטה לחניה, לצד מוצרי בטיחות אחרים לחניון כגון: מראה פנורמית לחניון, שילוט, עמודים גמישים ומחסומי דוקרנים תגביר את הבטיחות בחניון ותסייע במניעת תאונות.
למידע נוסף אודות שיפור סביבת החניה לבטוחה יותר, צוות המכירות המיומן של ASPROD ישמח לספק לכם הכוונה כדי להתאים לכם את מוצרי הבטיחות לחניון המתאימים לכם ביותר.
שלום.
אני רוצה להאט את תנועת הרכבים בתוך החניון. איזה פס האטה מומלץ?
שלום יעל. פס ההאטה המומלץ בחניונים הוא פס האטה המגביל את מהירות הנסיעה ל-10 קמ”ש.
לנוחותך, הנה קישור לפס האטה 10 קמ”ש